"Щоб дати дитині іскорку знань, педагогу потрібно увібрати ціле море світла”

В.О. Сухомлинський

Ласкаво просимо у наш садочок, який допомага пізнати дитині цей світ.

Маленький дошкільник прагне пізнати те, чого він ще не знає, виявляючи при цьому індивідуальні відмінності, реалізуючи здатність сприймати, запам'ятовувати, уявляти, мислити, розмовляти.

Вік дошкільняти – це передусім вік допитливості, вік "чомучок”. Це період життя дитини, коли в неї щодня виникає безліч запитань. Запитує – отже, мислить, хоче мислити – має запитувати. Кожна дитина по – своєму входить у період "чомучки” і по - своєму якісно його проживає. Усі компоненти життєдіяльності дитини впливають на подальший розвиток її пізнавальної активності.


Пізнавальну діяльність дошкільнят вихователі реалізують щоденно:

· під час проведення занять;

· в організації індивідуальної та підгрупової роботи з дітьми;

· у проведенні спостережень, екскурсій та ігор на природі;

· у пізнавально-розвивальних бесідах;

· у дидактичних, конструкторсько-будівельних та настільних іграх;

· у проведенні дослідницької діяльності та експериментування в повсякденному житті;

· у театралізованій діяльності, іграх-драматизаціях тощо.

Бібліотека для дошкільнят

Прочитай мені, мамо! Прочитай мені, тато!

Вченими встановлено, що дитина, якій систематично читають, накопичує багатий словниковий запас, оскільки чує більше слів. Читаючи разом з мамою, малюк не тільки дізнається щось нове, але і активно розвиває уяву і пам'ять, а іноді засвоює важливі життєві уроки. А як саме обрати корисні і цікаві книги для малюків різного віку?

Малюкам (найменшим «читачам») потрібні книжки для розглядання предметів, тварин, рослин і тощо. 80 % площі сторінки повинна займати картинка. Підписи мають бути максимум з двох-трьох слів. Малюк поки не уявляє, як поводитися з новою «іграшкою» — все може обмежитися облизуванням, перегортанням сторінок та, навіть, псуванням їх. Але якщо ви розглядаєте книжку разом і при цьому мама читає, то швидко стане помітним, що малюк легко впізнає знайомі предмети і намагається по-своєму їх називати. Якщо у батьків є велике бажання, починати читати дитині можна з самого народження. Новонароджений не може зрозуміти сенсу прочитаного, але чудово розрізняє інтонації, ритм і до того ж, сприймає емоційний стан дорослого під час читання. Отже якщо мама читає із задоволенням, а не по обов'язку, то у дитини вже на емоційному рівні починає формуватися позитивне відношення до заняття читанням.

Приблизно з року (а за бажання і раніше) можна почати читати дитині вірші і коротенькі казки. У цьому віці знайомство з веселими забавлянками, добре супроводжувати яскравими характерними жестами.

Приблизно до двох років, коли у дитини з'являється інтерес до букв, — придбайте азбуку. Варто пам'ятати, що впізнавання букв і читання — речі різні. Зараз читаєте Ви, а дитина активно слухає. Не варто поспішати. Багатьом дітям подобаються книжки-іграшки всілякі пискавки, книжки у формі тварин, комах і таке інше. Вони привабливі для дитини, але не варто ними захоплюватися. Книги, перш за все, призначені для читання — це малюкові важливо засвоїти. Поступово кількість книг-іграшок треба довести до мінімуму.

Три роки — вік чомусиків — оптимальний час для придбання дитячих ілюстрованих енциклопедій. Кількість незнайомих слів в них не повинна перевищувати 10—15 відсотків, інакше книга може здатися дитині нудноюї. Читаючи разом з Вами, малюк отримує відповіді на питання, що цікавлять його, і при цьому вчиться працювати з новою інформацією

Прості книжки можна робити самостійно, разом з дітьми вирізувати, малювати, складати простенькі тексти про життя дитини. Це розвиває творчі здібності, дозволяє малюкові усвідомити, що все, про що розповідається в книгах, має відношення до реального життя і формує дбайливе, глибоко особисте відношення до книги взагалі. Якщо у вас виникають сумніви з приводу змісту книги, приберіть її подалі. Більше довіряйте своїй батьківській інтуїції. Чим старше дитина, тим ширше стає коло його читання. Щоб малюк вчився орієнтуватися в світі друкарського слова, відправляйтеся в книжковий магазин разом. Навіть коли дитина навчиться читати сама, не припиняйте практику сумісного читання. Дорослий може читати набагато емоційніше, створюючи у дитини живі уявлення про написане, і до того ж повинен пояснювати малюкові незрозумілі моменти і загальний сенс твору. А головне — таке читання дуже об'єднує дорослого і дитину.

Кiлькiсть переглядiв: 17

Коментарi